tirsdag den 19. januar 2010

GARDEN bloggere 'Muse DAY-november 1



Fyrre seks år siden - En ung gal fra landdistrikterne Alabama og en udenlandsk studerende fra Sydkorea bandt knude. Gæt jeg var en rebel vej tilbage så selv, fordi ægteskab med en person fra en anden race var ikke bredt accepteret, syd eller nord.

Men her er vi i dag, 46 år senere, 3 dejlige børn og en første barnebarn. Vi er virkelig velsignet at have overvundet alle de prøvelser, som livet har givet os. Kommer fra helt forskellige baggrunde og omstændigheder vil jeg vove at påstå, at det var mindst 2 eller 3 gange hårdere for at overvinde hindringerne for ægteskab, at folk fra samme baggrund støde på.

Jeg tror, at ting, der hjalp mig mest, var at stifte bekendtskab med den koreanske kultur, hvor jeg fik en påskønnelse af og forståelse for min mand. Jeg blev en temmelig velkendt skikkelse i det koreanske samfund i Chicago, fordi min mand bragte sin mor fra Korea, og hun boede i vores hjem i 10 år. Selv moderne koreanske døtre, svigerbørn kunne ikke have udholdt bor sammen med deres mødre-in-law. Så jeg blev en slags legende i samfundet. Mine børn og jeg var modtagerne, men fordi vores \ "halmoni \", bedstemor på koreansk, var en vidunderlig, kærlig person, der lærte os en masse. Jeg er så glad for, at mine børn havde smukke minder om hende, da min egen mor forbi, da jeg var fire.

Fyrre seks år, og jeg føler stadig, som om det var i går. De år har fløjet så hurtigt, og er så fuld af dejlige minder. Vi lever hver dag, som om det kunne være vores sidste, fordi vi har set mange venner og bekendte forlader uventet.

I denne her i dag gået i morgen verden, vi ser tilbage og se de to unge mennesker, vi tog en chance på liv og vi har aldrig fortrudt det.