torsdag den 22. juli 2010

Raking Leaves i New Hampshire



Af Mark J. Donovan

Jeg tilbragte det meste af i dag rive blade op i mit hjem på Lake Winnipesaukee i New Hampshire. Jeg havde fået at vide, der var en masse blade i gården, men jeg var stadig chokeret over, hvor mange blev på jorden, da jeg ankom på scenen i dag. Hele græsplænen var helt dækket af et tæt lag af blade.

Som jeg raked bladene i dag, jeg kom til den konklusion, at på grund af alle de regn vi havde haft denne sidste forår og tidlig sommer der må have været en stigning i blade produktion på træerne i år, hvis ikke i mængden af blade i hvert fald i størrelsen af bladene. For år har jeg stablet raked blade på samme sted. I år bunken var 2x den normale størrelse, før jeg besluttede at stoppe stabler bladene i dette sted.

Jeg er også brød det ene blad rake i halve, og hørte den anden knæk, da jeg pakket op jobbet. Bladene var tørre, men netop den store mængde var for meget for min river til at tage.

Jeg bemærkede også, at mine tagrender var helt fyldt med nedfaldne blade. Derfor fandt jeg mig selv op på stigen grave ud blade fra tagrender også. Jeg måtte så bruge en løvblæser at blæse blade ud af bunken og så endelig rense dem med min rake.

Er det tilstrækkeligt at sige, at det var ganske projektet. Men det er gjort, og jeg faktisk nød den friske luft og motion. For at starte op, ser værftet store og hjemmet er endelig klar til stormløb for en anden New Hampshire vinteren.