tirsdag den 22. december 2009

Vietnam: Tour NO Duty ...

Min første erfaring i et fremmed land, hvor engelsk er anses for ugyldige ....
Engelsk = Lad det i hotel, Tegnsprog Required.

Velkommen til Ho Chi MinhCity.


Det er sådan en lettelse at vide, at mine vietnamesiske venner kunne kommunikere godt på engelsk.

Byen summer med cykler og uendelige honkings ...


Være rigtig rart vært, de så venligt forpligtet til at min anmodning om at gå rundt i byen en uendelighed, der dækker alle gader og lade mig trykke på hornet for sjov skyld! * LOL



Og slukker vi går allerede næste morgen for at spise skind ... ( "Pho ') alias Oksekød nudler



Her er ridning med min chauffør, Bryan, tiltræder den vanvittige trafik steder rundt omkring i byen hele dagen.


Første stop er Notre Dame ...... bygget i 1800 af den franske.


Ligger lige midt i byens Central District 1, denne kirke er stadig bruges, og det er også et fælles sted for brylluppet fotooptagelser. Jeg fik at vide, at der er i gennemsnit 2 bryllupper hver weekend!








Bare lige ved siden af, er en park midt i byen, hvor alle hænger-ud ......... at drikke kaffe =.= \ "



Seriøst, jeg blev tilbudt kaffe til morgenmad, mid-formiddag, frokost, te-tid, middag og aftensmad!
Det er bare noget interessant i Viets at kaffe er et must have.





Her er vi i parken





Min Vietnam venner




Youth Centre

Vietnamese teenagere samles her på nite og i weekender for deres fritidsaktiviteter. Jeg var derinde kontrollere nogle bands og mens du går forbi et klasseværelse, jeg overhørte en engelsk huslærer 'forelæsning' nogle studerende, og han gik som \ "U skal lade hjertet engelsk SPEAK .. hjertet sluppet ud SPEAK engrishh \" .... OMG!





Anyway, bare et par gader væk var en anden turistattraktion


Ho Chi Minh's General Post Office



Det indre af postvæsenet med det retro 1940's arkitektur og unikke half-pipen tag design. Rimeligt prissat souvenirs sælges i her.





Hvis der er noget sted, at man ikke bør gå glip af, mens tur HCM, dets må være dette:

Ngon Restaurant

Med de bedste & Finest Vietnam køkkener. Det er et MUST besøg for hver turist-og spise-in er kun muligt med forbehold.





I den anden del af byen er denne Isbar, der tjener is i alle entydigt-lækre måder muligt.

Som det ses i denne pix, var jeg med denne dessert serveret med frisk frugt i en kokosnød. Ikke sikker på, hvis der er nogen af dette i KL, men lemme vide, hvis u've havde nogen omkring i byen =)





Vil kontrollere mere om interiør og Hanoi på min næste tur til Vietnam.

Der er kun så meget for nu, flere pix i min Facebook album (klik!)