torsdag den 12. november 2009

Symposium on Book Blogging

Der er en meget tankevækkende symposium på vej om \ "funktion Book Blogging på nuværende tidspunkt, \" udtænkt og arrangeret af GD Myers af en banal Blog og Patrick Kurp af anekdoter. Myers & Kurp har stillet en række spørgsmål har til formål at provokere overvejelser om \ "fortiden, nutiden og fremtiden for denne yngste af litterære genrer \" til en række bog bloggere. Seks svarene er nu blevet sendt, og jeg forstår, at der er mere i vente.

Du kan finde Myers 'introduktion til symposiet her, og de første seks reaktioner fra de deltagende bloggere på nedenstående links:

Miriam Burstein (Den lille professor);
Frank Wilson (Books, Inq.);
Benjamin Stein (Turmsegler);
Michael Gilleland (Laudator temporis Acti);
Mark Athitakis (American Fiction Notes), og,
Walter Aske (Elberry's Ghost).

Symposiet har mig mulling ny over nogle af de store spørgsmål i bogen blogging og har også udsat mig at nogle bloggere som jeg ikke tidligere havde været bekendt med, og hvis blogs jeg nu gerne vil læse. Hvis du ikke allerede har, vil jeg opfordre dig til at stoppe ved en banal Blog og anekdotiske beviser at læse bidragene fra deltagerne og til at kime med din egen mening i de bemærkninger pkt.